tisdag 1 januari 2008

Happy new year!

Da var det ett nytt ar! Vi borjade nyarsfirandet med en dag pa Railey Beach. Det dar med att klaga pa vadret straffade sig snabbt... Nu har vi haft tva mulna dagar pa raken. Igar osregnade det i sakert tva timmar. Vi var precis utanfor en svensk restaurang sa vi fordrev tiden med att uppdatera oss om vad som hant i varlden den senaste tiden med hjalp av GT. Pa kvallen kakade vi vid stranden, det hade nog fler gjort for riset var slut. Trodde inte det kunde handa har:). Tolvslaget firade vi pa stranden bland en massa folk som skjot fyrverkerier och tande rislampor som steg over havet. Harlig stamning! Vi var grymt taggade nar vi skulle tanda vara, gick kurs med Cia och Kenneth pa Bang Tao. De hade mycket kunskap i amnet. Det tackar vi for och vara lampor lyfte sa fint utan minsta krangel! Festen fortsatte pa Encore Cafe dar ett thailandskt coverband oste garnet! Dar ligger bade VIM och KAZZ i la... Vi avslutade med det traditionella telefonsamtalet med vacker sang till Annas morbror Rolf som fyller ar pa nyarsdagen! Grattis! Hoppas att ni alla fatt en bra start pa 2008, beratta garna hur ni firade! Nu ska vi ata en sen middag och shoppa lite mer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år! Här har vi firat nyår på det traditionella sättet med goda vänner, GP:s fyrverkeri plus mycket champange och ännu mer fyrverkeri. Svårt att föreställa sig hur varmt och skönt ni har det.Men livet här är inte så dumt heller. I övermorgon drar jag med familjen till London på lite shopping och glömmer att snart väntar vardagen igen. Må så gott. Hälsningar Monica

Anonym sa...

Hej!
God fortsättning på det nya året, som ni firade in så bra där nere i sydost! Det låter helt underbart! Här i Sverige firade vi mer traditionellt med "champagne",
god mat inomhus och fyrverkerier (utomhus).
Välkommen till vardagen på tisdag, Anna!
Hälsningar från Elisabet

Anonym sa...

Hej på er!

God fortsättning på det nya året önskar jag med! Hur kan ris ta slut? Det gjorde det inte på vår middag... ;-)
Pär och jag snyltade in på en familjefest i Alingsås i en scoutstuga. Var redo! Och det var vi! ;-) Tävlingar, fyrverkerier, bubbel m.m.
I Olskroken är det idag lite sol och småkallt och jag konstaterar att det går rätt snabbt att vänja sig vid ledighet...
Det har varit fantastiskt roligt att följa er resa och får tacka för att ni så generöst delat med er! Hoppas att hemresan går smidigt och att ni är laddade för tvära kast vad gäller väder, jobb m.m. Skall bli kul att ses igen! Välkomna tillbaka!

Kram Cecilia

Cecilia sa...

Vi är glada att vi fick dela med oss av den kunskapen! Tänk på att det var nog någon som stod där och tittade på er och sa att de där tjejerna kunde sin sak!!
Njut av sista tiden, fy för att komma hem och se att färgen bara trillar av på någon dag! Man undrar ju om det är värt att ligga där och kämpa för att bli lite brun...
Här hemma är det mycket sport på tv de här sista lediga dagarna. Längdskidor är populärt nu eftersom Charlotte Kalla är helt suverän och vinner det mesta! Även final i JM-hockey. Det var en uppdatering av sportvärlden.
Välkommen hem!

Kram Cia