fredag 31 december 2010

Gott nytt ar!


Dags att lamna Koh Lipe
Var balkong pa Charlies, Koh Muk. Har fick vi tillbringa en del tid pga vadret:)

Pa vag in grannens bungalow... Vi sov lite oroligt pa natten.
Formiddagslur i "master bedroom"

Annu ett husdjur

Pa vag till Koh Phi Phi som ni kan se pa klisterlapparna!

Anki har bytt ut 10-kaffet mot en Kiwi shake!
Underhallning no 1, fire show, vi var grymt imponerade innan Mr Jung tappade kontrollen over sin eldstav som hamnade pa en panikslagen turist.
Thailandare vet hur man festar. Vi kande oss lite stela vid sidan av med ett litet glas vin i handen...

Gott nytt ar pa er alla fran oss!

onsdag 29 december 2010

Regn, regn, regn

Efter en 3 timmars battur hamnade vi pa Koh Muk. Vi checkade in pa Charlies, en valdigt trevlig resort med bra restaurang= pasta/pizza pa menyn. (Har rader verkligen lugnet som Cia sa...) Nar vi bokade fanns det bara bambuhyddor kvar men vart boende nu ar anda battre an sist...
Vi borjade med att lagga oss vid poolen for att vila lite efter var langa resa:) Efter en timma vaknade vi av regnet och sen har det bara fortsatt. Idag tog vi en longtail till Emerald cave tidigt innan alla turistbatar anlande. Lite kusligt att simma in i en becksvart grotta, tur att guiden hade ficklampa.
Sen har vi tillbringat resten av dagen pa var uteplats med bok tillsammans med allt for manga flugor. Det blev aven en lang sovstund, skont!
Efter en timmes aroma therapy massage kanns det som vi ar pa gang igen! Imorgon tar vi baten till Koh Lanta for att direkt fortsatta till Phi Phi.
Ps Vi har ett nytt husdjur, en stor eremitkrafta som kalasar i var papperskorg...

måndag 27 december 2010

Lipe resort...

Har kommer nagra bilder till forra inlagget!

Utsidan ar val okej...

Badrummet ar inte godkant


Anna ar redo for natten. De forsta orden hon yttrade i morse var "-Jag hatar den har javla sangen!"

Men det ar alltid trevligt med husdjur:)


Snorkeltur


Vi har det fortsatt bra har pa Lipe. Imorgon tar vi en speedboat till Koh Muk. Dar har vi bokat tva natter.
Igar var vi pa snorkelutflykt med longtailbat hela dagen. Vi snorklade vid tva korallrev innan lunch, gissa vad som serverades? Inte helt overraskande: ris och kyckling...
Korallerna var fina men vi sag inte sa manga olika fiskar som vi hoppats pa. Plus att Anna an en gang misslyckades med snorkeln som bara tog in vatten. Hon funderar pa att ge upp sin snorklingskarriar...
Vid sista stoppet var det en himla uppstandelse pa stranden dar vi skulle ga i land. -Snake, snake! Ormen simmade till slut ivag i vattnet och snorklingen var over for var del. Anki satt kvar i baten ratt lange innan hon vagade forflytta sig till stranden!
Vi besokte aven en liten o kand for sina svarta stenar. Citat fran en annan turist" - Vad fan, skulle vi inte pa snorkeltur?"
Vadret har varit toppen och vattnet ar klart och harligt! En riktit toppen o. Vi har bara ett klagomal och det ar vart boende pa Lipe Resort (visst later det lyxigt?) Forst fick vi ut och kopa sangklader=saronger. Lakanen hade sett sina basta dagar, riktigt sunkigt. Badrummet ar sa ofrascht sa Anki far uppkast varje gang hon borstar tanderna. Vi rekomenderar Lipe men hall er fran resorten:)

lördag 25 december 2010

Koh Lipe

Nu har vi haft tva skona, soliga dagar har pa Koh Lipe som ar en liten mysig o. Antligen har vi fatt snorkla. Synd bara att Annas snorkel gick sonder direkt. Kanns lite onodigt att ha slapat runt pa den i tva veckor...
Imorgon hoppas vi pa battre lycka. Da ska vi ut pa snorkeltur med 4 olika stopp, kul!

Vi hoppas att ni alla haft en skon jul:) Vi firade med ett par glas vin pa en strandbar...
God Jul! Finklanningarna pa:)
Skona dagar pa Pattaya Beach

torsdag 23 december 2010

Strand, party och lite vattenfall

Imorgon drar vi vidare till Koh Lipe, Thailand. Dar har vi bokat en bungalow i tre natter och sen far vi se. Har kommer en liten sammanfattning av var tid i Langkawi.
Samma frukoststalle varje morgon...

Samma strandbar varje kvall, Babylon. Har provat vattenpipa for forsta gangen. Anna gjorde ingen succe', men Anki fick in ratt teknik... Efter ett par kvallar pa raken har vi ledsnat lite pa personalen ("gar det bra?", fragan stalls minst 10 ganger per kvall av en nagot paverkad bartender) Men trevligt har det varit! Det blir nog ett sista besok ikvall igen.




En glad tysk som bjod pa vattenpipa

No comments

En av kvallarna korde vi fullt och hamnade pa "nattklubben" Sunba. Som ni kan se har Anna fatt en van for livet... Anna fick aven hemlangtan och onskade The final countdown av DJ:n. Nar laten val spelades kandes det inte lika ratt langre.

Igar besokte vi tva nya strander som enligt var guidebok skulle vara de basta pa on. Vi hade riktigt tur med vadret och det blev en harlig dag!

Tanjung Ruh Beach

Pantai Kook

Idag tog vi annu en taxi for att besoka Seven Wells Waterfalls. Starten blev inte sa bra... aggressiva apor(enligt oss) stod i vagen men vi samlade mod. Efter en lang vandring med allt for manga trappsteg kom vi fram. Svetten rann sa det var gott att svalka av sig i kallorna.

Fin utsikt

Bad i vattenfallet

Sista bilden ar fran vart rum med harlig utsikt over havet. Pa eftermiddagen ser vi alla som vill prova pa fallskarmsflygning/bananaboat/jetski eller nagon annan vattensport. Vi brukar aven smaprata med vara pensionerade grannar fran Sverige. De har varit har i manga ar och delar garna med sig av sina tips...
Forsta samtalet gick inte sa bra, grannen star pa andra sidan balkongen da Anki helt plotsligt fragar -Vart bor ni da? Och hon menade tyvarr inte hemma i Sverige... Han sag fragande ut och svarade -Har! Anki forsvarade sig med att hon trodde det var nagon som besokte var granne???


God Jul pa er allihop! Kram

söndag 19 december 2010

"Life is good!"

Vi fick inte tag pa nagot boende innan flyget. Daremot fick vi reda pa att det var schoolholiday och valdigt fullbokat... Vi var anda positiva nar vi flog ivag till Langkawi. Val framme saknades vara ryggsackar, inte sa kul kansla. Men det visade sig att de anlant med planet innan sa det loste ju sig bra.
Nu var det dags att hitta nagonstans att bo, klockan ar drygt 23 nar vi borjar. En timma senare har vi gatt genom hela Cenang med vara ryggsackar och bara fatt svaret "Full house".

Vi slog oss ner pa en irlandsk pub for att tanka ut plan b med hjalp av en kall Tigerbeer. Vi hade tur att barens agare var en valdigt hjalpsam kvinna. Det slutade med att vi sov pa golvet i hennes vardagsrum:) Vi kom i sang klockan 5 efter att ha diskuterat livet med Debbie som hon heter. Hon tycker att Life is good trots att hon mist en arm i en bilolycka, blivit lamnad av sin man for en artonaring och har dalig snurr pa sina verksamheter. Anna fick en ny sovkamrat/bastis, Lucy, som ar en fin liten hund!

Det blev en spannande dag kan man saga...

Idag gav vi oss ut igen pa hotelljakt och lyckades pa forsta forsoket! Havsutsikt for 280:- natten. Nu ska vi besoka strandpuben Babylon som ligger bredvid vart hotell, life is good!!!

Var raddande angel, Debbie


Bedtime


Dags att saga hej da:(

KL


Petrona Towers...

med kopcentrum



Lunchbesok, birdpark


Phalaenopsisflickan:)

lördag 18 december 2010

Resdag

Klockan 21.15 gar planet till Lankawi. Vi forsoker fixa hotell nu eftersom det blir ganska sent innan vi ar pa plats.
Vi har mest tagit det lugnt har i KL, strosat runt och kollat nagra shoppingcenter. Men som sagt vaskan ar redan full. Vi far halla oss till Bangkok.
Nu ska det bli skont med lite sol och bad igen. Enligt YR lar det inte bli sa:(

fredag 17 december 2010

Kuala Lumpur

Imorgon har vi tankt lamna denna storstad for lite sol och bad pa Langkawi. Synd bara att vi inte riktigt lyckas fa tag pa flygbiljetter. Vi far besoka AirAsias kontor personligen sa hoppas vi det loser sig.
KL ar stort, langa avstand att ta sig fram gaende. Att det saknas trottoarer forsvarar ytterligare. Sen om man valjer att ga pa motorvagen kan det ta extra lang tid... Taxi ar ett bra alternativ!
Vi har besokt Petrona Towers och dess kopcenter, herregud dar finns allt. Nu kan vi ju inte shoppa sa mycket eftersom vi ska bara pa packningen ett par veckor till...
Vi har aven strosat runt i Chinatown och dar var det full fart. Lite lugnare var det i Lake Garden:) Dar vi lunchade vid en fagelpark, promenerade i orkideetradgarden och hibiskusdalen.
Igar kvall traffade vi Mia med resesallskap. Det blev nagra ol och en hel del tips om Langawi dar de varit. Kul att ses har!
Fotooverforingen funkar inte, vi aterkommer...

tisdag 14 december 2010

Dags att lamna Ao Nang

Ryggsacken ar packad. Imorgon flyger vi till Kuala Lumpur!
Ao Nang har varit toppen. Idag var det riktigt varmt pa Railey beach sa kroppen mar nog bra av att slippa beachen pa ett par dagar...
Har har vi bott bra
Poolomradet
Railey

söndag 12 december 2010

Pubrunda

Igar blev det en liten pubrunda efter middag och shopping.
Vilken underhallning! Det var liveband pa bada stallena och det var bra drag.
"Artisterna" upptradde som riktiga rockstars, drack Mekongwhiskey, snackade mellan latarna och gav verkligen allt. Men nagot var fel... texterna! Engelskan var inte pa topp och pahittade ord anvandes flitigt. Horde en oforglomlig version av "Summer of 69". Okej, Anna trodde alldeles for lange att Bryan sjong "I've got my first real sexdream..." men har var inte ett ord ratt:)
Tyvarr spelades inte "She bopps you" med Beatles som Anki gillar jattemycket!:)
Dagen har vi spenderat vid poolen med varierat vader. Nu vraker det ner...

lördag 11 december 2010

Apor och Poda

Dagen borjade med en morgonpromenad pa stranden. Dar blev vi staende ganska lange for att titta pa glada vilda apor.

Vi bestamde oss for att ta en bat till Poda Island, inte ett helt lyckat beslut. Vi fick forst vanta lange innan baten gick. Sen fick vi aka tuktuk till en annan strand eftersom det var for vagigt dar vi var. Efter en ganska obehaglig batfard kom vi fram. Solen stralade och det var en massa manniskor dar.

En halvtimma senare sag det annorlunda ut. Batarna flydde och regnet oste ner. Vi fick atervanda till Ao Nang, snopet...

Tillbaka till hotellet sken solen igen. Vi skyndade till poolen men efter en kvart kom regnet ater.

Da gav vi upp och satte oss i poolbaren vilket ar dagens basta beslut!


fredag 10 december 2010

Har kommer det nagra foton

Stress pa Karlagatan, dags att hitta nya biljetter
I Tove Janssons fotspar
Det var inte manga plan som lyfte...
Longtailboat till Princessbeach
Flytande kiosk, blek turist
Lyx!
Room service