fredag 4 januari 2008

Sista soldagen...

Idag har vi haft var sista stranddag pa valdigt lange... Den tillbringade vi pa Poda Island. Tog oss dit med en longtailbat och stannade hela dagen. Kandes skont att fa avsluta med en riktig soldag, Det har varit mulet i flera dagar. Poda skulle aven erbjuda bra snorkling men... inte idag. Det blaste mycket och bade vi och fiskarna for mest runt. Jag har kopt en Dry-pack till min kamera och ville ta fina undervattensbilder, lyckades daligt. Tyvarr ar det nagot fel pa bildoverforingen annars hade ni fatt se smakprov! Nu sitter vi pa ett supertrevligt cafe, dricker Singha och laddar infor morgondagen. Da gar vi in pa sista etappen pa den har resan. Flyger till Bangkok pa formiddagen. Dar ska vi bland annat kolla shopping och ta en battur pa floden. Pa natten till mandag lyfter planet mot Goteborg...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni fick avsluta med sol. Här hemma är det blåsigt och kallt men skall bli mildare. Tur för dig Anna som fortfarande har sommardäck. Ser fram emot och få träffa dig (även dig Anki),alla presenter... och höra mer om er resa och se alla kort. I morgon firar vi moster Ann-Brith. Ha det så bra och irra inte bort er i Bangkok. Kram Gunnel

Anonym sa...

Då får ni ha några bra dagar i Bangkok innan hemresan. Det har varit jättekul att följa er på resan!! Undrar hur det har gått med inköp av nya glasögon??
Have a safe flight

Anonym sa...

Tack för att ni så generöst delat med er av resan! Känns nästan som man var med själv!
Själv ska jag till Branäs på skidresa snart, kanske också kan vara något att blogga om... eller kanske inte när jag tänker efter.
Jag säger som G, have a safe flight!

Anonym sa...

Bon voyage! Hoppas resan hem går bra och att sista shoppingen sitter som en smäck!

Kram Cecilia

Anonym sa...

Mamma, du kommer bli besviken! dåligt med presenter... Men det kanske räcker med att få träffa din dotter?
Ginga, det blev inga glasögon. Var väldigt på i början på resan. Var inne på TCO, Koh Chang. Blev förföljd av 2 optiker? som bara upprepade "New modern style" åt alla bågar och det var det verkligen inte! Sen blev det inte av...