söndag 9 januari 2011

Bangkok


Baggagekaos på båten till Phuket, tålamod...

Vi kom fram till Bangkok på kvällen, lite senare än vi tänkt då taxichauffören körde oss till fel hotell... Ingen större överraskning. Det gäller att ha tålamod i den staden, allt tar lång tid. Vi gav oss ut till shoppingområdet runt Siam Square. Först får man övertyga tuktukföraren att man vill åka direkt dit man ska efter som de helst vill köra till olika butiker för att själva få bensinkuponger.
Sen hittade vi ett litet "mobilt disco" utanför hotellet där vi slog oss ner och drack några öl.



Nattamat = majskolv

Nästa dag åkte vi till Wat Po för att titta på den liggande Buddhan, 46 m lång och 15 m hög, imponerande.


Sen var det MBK som gällde! Vi handlade kanske inte så mycket som vi tänkt men det blev några väskor, skor, armband och thaikläder.


Sista kvällen på den här långa härliga semestern tillbringade vi i en skybar på Bangkoks högsta hotell.


Anna var övertygad om att flyget hem skulle gå klockan 12:25 men när Anki dubbelkollade (som tur var) visade det sig att planet visst gick kl 9:20. Klockan 6:30 tog vi taxi till flygplatsen. Stod ett par timmar i passkontrollkö och fick mer eller mindre rusa till vår gate. Som sagt allt tar lång tid!

Flygresan till Helsinki gick strålande, drygt 10 h. Inga fulla finnar och en massa bra filmer:)
Vi fick vänta ett par timmar innan flyget till Göteborg där Carro hämtade upp två slitna resenärer...

Inga kommentarer: