Vi har det fortsatt bra har pa Lipe. Imorgon tar vi en speedboat till Koh Muk. Dar har vi bokat tva natter.
Igar var vi pa snorkelutflykt med longtailbat hela dagen. Vi snorklade vid tva korallrev innan lunch, gissa vad som serverades? Inte helt overraskande: ris och kyckling...
Korallerna var fina men vi sag inte sa manga olika fiskar som vi hoppats pa. Plus att Anna an en gang misslyckades med snorkeln som bara tog in vatten. Hon funderar pa att ge upp sin snorklingskarriar...
Vid sista stoppet var det en himla uppstandelse pa stranden dar vi skulle ga i land. -Snake, snake! Ormen simmade till slut ivag i vattnet och snorklingen var over for var del. Anki satt kvar i baten ratt lange innan hon vagade forflytta sig till stranden!
Vi besokte aven en liten o kand for sina svarta stenar. Citat fran en annan turist" - Vad fan, skulle vi inte pa snorkeltur?"
Vadret har varit toppen och vattnet ar klart och harligt! En riktit toppen o. Vi har bara ett klagomal och det ar vart boende pa Lipe Resort (visst later det lyxigt?) Forst fick vi ut och kopa sangklader=saronger. Lakanen hade sett sina basta dagar, riktigt sunkigt. Badrummet ar sa ofrascht sa Anki far uppkast varje gang hon borstar tanderna. Vi rekomenderar Lipe men hall er fran resorten:)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar