Vi var tidigt uppe och gav oss ivag med Mao, var chauffor. Harlig kansla att kliva over vallgraven och narma oss huvudtemplet Angkor Wat. Dar var vi nastan ensamma och det blev en hel del fina kort. Kameran anvandes flitigt hela dagen, kanske lite overdrivet men vi gillar ju foton! Totalt blev det fyra tempel och absoluta favoriten ar Bayon, helt galet tempel som bestar av 216 stora ansikten. Darefter kommer "Djungeltemplet" (Dar Tomb Raider spelades in). Stora tradrotter har forstort templet men det ser riktigt haftigt ut! Vi satsade rejalt och tog oss till "Kvinnornas Citadell", En timma enkel resa med Tuk-Tuk, som bonus fick vi lite kambodjanskt vardagsliv. Dar avslutade vi dagen med en kvarts visit. Vi sov gott i Tuk-Tuken pa vag tillbaka... Nar vi kom hem var det dags att avlona betjanten, han var visst inte for free:) istallet hade han saltat notat som stannade pa 50 USD. Det fick han inte....
Kanonkul dag!
Dagens ris: desperata forsaljare utanfor templen som haller pa med monkeybusiness... Vi har visat attityd och hallt i planboken!

Klass 4a pa Angkor Wat...

Porten in till Angkor Thom

Del av Djungeltemplet
3 kommentarer:
Tjenare brudar.
Tack för lånet av lägenheten. Julbordet var ok som förra året, åkte lite karusell och spelade en hel del utan några större framgångar (3 vinster). Jesper har spelat match idag (16/12)i Skara och vann med 8-7 (1mål).
Ha en fortsatt trevlig resa och sköt om Er.
Kramar från oss alla.
Hej älsklingar!
Vi saknar er mycket och tänkter mycket på er men samtidigt kan vi inte låta bli och fundera på vad som ligger och ruvar under ytan av dessa bilder på elefanter och tempel. Vi vet ju alla att ni inte berättar "The true story".
Var är alla bilder på Anki med marijuana i mungipan och killar mellan armarna? Var är alla bilder på Anna som i hennes klassiska snedtändningsmanér kastar glas för att det inte går att köpa en lapdance för tjejer?
Kul annars att ni är brundbrända och vackra även om det såklart brister i hjärtat av längtan...
Kramar från Washington och Spårvagn 08:00.
Hej Anna! Klassen undrar om DU verkligen tänker på dom! De längtar nog mycket efter dig. Det har varit en kul period under december månad. Vi önskar dig en god jul och ett gott nytt år.
Skicka en kommentar