söndag 30 december 2007
Ao Nang, Krabi
Igar eftermiddag tog vi baten fran Phi Phi till Ao Nang i Krabi. Vi hade inget boende bokat men det loste sig ratt bra. Visst, vi hamnade inte direkt i centrum men det har vi andrat pa nu. Det verkar ju alltid sa svart nar man kommer under "peak season" men vi ar backpackers med rutin och utan hoga krav:). Sa nu bor vi 20 m fran Mc Donalds och 300 m till stranden. Kanns helt ok for 160kr/natten, men agarna varnade oss for att det ska bli thaifest ikvall. Vi tar igen det imorgon da vi ska fira in det nya aret. Vi ar ratt vana vid att vakna pa natterna av diverse ljud. Inatt vaknade vi kl 05.00 av muslimska boneutrop. Jag fiskade fram mina oronproppar och Anki stoppade fingrarna i sina oron (minus da fingrarna akte ur nar hon somnade...). Idag har vi haft en lang, varm dag pa stranden. Nastan lite for varmt om vi far klaga? Sen lyxade vi vara solsvedda kroppar med en aloe vera massage. Vi kanner oss lite stela i kroppen efter alla daliga sangar och annu samre kuddar. Darfor bad vi om en rejal massage. De tog oss verkligen pa ordet, pa gransen till overdrivet... ont gjorde det! Har ar det shopping som galler, miniraknarna kommer fram direkt. Det ar latt hant att man blir lite dumsnal och tjafsar om nagra kronor! Men Anki ar nojd med dagens prutning!
Bananpannkaka
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Hello girls!
Nä, jag tycker verkligen inte att det är ok att klaga på att det är för varmt ;-)!!!!!!
Idag har solen lyst över Torslanda för första gången på väldigt länge- en bra dag för en långprommis.
Bananpannkakan såg väldigt mumsig ut- inte helt fel att kunna byta ut riset mot en burgare heller antar jag.
Visst blir man lite konstig när allt är billigt?- man sänker sina krav på kvalitet rätt ordentligt av någon anledning. Men ni får ta igen det i Bangkok på "Siam Paragon" med schysst märkesshopping.
Happy New Year!!
Hej på er!
Håller med Ginga! Klaga inte! Ni har det bäst! Ja, jul och nyår i gamla Svedala är inte så pjåkigt heller, men lite mindre äventyrligt och soligt!
Liksom man gjorde i Torslanda, gjorde man vid Svingeln idag - promenad i solen! Härligt att äntligen få se lite blå himmel och sol!
Jag tycker det är helt rätt att pruta, men förstår att det känns konstigt när det handlar om småsummor. Det var som när jag sålde gamla prylar på Bellevue-marknad och kunderna prutade ner något från 20 kr till 2 kr och de sedan frågade om det fanns en påse som ingick i köpet. Det är nog en kulturell skillnad antar jag.
Önskar er allt gott, ett gott slut, en fantastisk nyårsnatt och ett Gott Nytt År!
Kram Cecilia
PS Anna! Snart är det bara en vecka kvar till nästa ae-konferens! Hä, hä! Vill du jag skall skicka dagordning? Vem fixar fika? Hä, hä! ... bara skojar! :-) ... Ja, den var lite taskig... Kram igen. Shoppa och sola på! DS
Gott nytt år!
Längtar tillbaka till er... Det blir spännande och höra var ni har firat in det nya året! Hoppas ni trivs i Ao nang, blir ni kvar där nu tills Bangkok?
I morgon går vi till Enquists och dricker skumpa... Promenadavstånd hem känns härligt, det blir minst ett glas extra...
Må så gott!
Kram från Fam Mattsson
Hej tjejer,
Vad härligt ni ser ut att ha det. Ni är jättebruna och fräscha. Lite förmätet att klaga över värmen, vänta tills ni kommer hem. Idag faller det snöflingor, vi får se hur länge de får ligga. Håller just nu på att förbereda kvällens tre-rätters. Det går åt en del trattkantareller men vad gör det för ni kommer väl till hösten och plockar nya (Ankis nya intresse). Ha nu ett bra slut och ett Gott Nytt År! Kram Gunnel
God fortsättning på Er.
Nyårsafton var lugn med god mat och raketer.
Idag snöar det. Imorgon börjar arbetet igen men bara i 7 dagar sen är det 14 dagar ledigt. (gött)
Vi hörs och ses
Kramar
Skicka en kommentar