torsdag 27 december 2007

Djurfest!

Mulen dag men en perfekt dag for snorklingstur runt on! Det var en heldagsutflykt med ett flertal stopp vid trevliga stallen. Vi har bland annat fatt se "The Beach stranden", Vikingagrottan och Bamboo Island. Men det basta av allt...
1. Monkey Beach, flera apfamiljer hoppade runt bland traden eller lat sig matas av turister. Hur mysigt som helst, vi stod dar en bra stund och bara tittade pa!
2. Shark Point, varken jag eller Anki ar val egentligen glada i att komma for nara alla vackra fiskar och blev lite nervosa nar guiderna sa att vi kunde se hajar. Men nar 2 revhajar kom glidande var det bara att ligga stilla och njuta av ogonblicket (med ganska hog puls).
Dagen har verkligen erbjudit bra snorklingsvatten, antligen lite farg pa korallerna och mycket fisk av manga olika arter, kul!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kompisar!
Tack för trevligt sällskap på Bang Tao! Det var sååå kul att få vara med er i någon dag! Nu är vi dessvärre hemma i mörkret igen. Det är verkligen kolsvart och kallt... Vi kom hem vid halv 5 i morse så dagen har varit ett maraton och jag närmar mig mål= sängen! Gustav slog alla rekord och får guldmedalj för att han sov i princip hela hemresan, hurra!

Toppen att ni fått en bra snorklingsdag, som ni önskade! Hoppas resan fortsätter på bästa sätt, vi läser och kommenterar!

Ps. Kändisrapport från Bang Tao: Orup på stranden hela sista dagen, något bättre än Staffan....

Många Kramar Cia

Anonym sa...

Flörreseten Anna!
Tack för det fina julkortet!

Cia

Anonym sa...

Förresten.... Jag är trött!